top
Print side E-mail side 

Rekrutteringsprocessen hos People Company

Its is all about people.... og her er People Company:

Jens Peter Sørensen har igennem de sidste 10 år arbejdet dels som Personaledirektør, som managementkonsulent, som direktør med ansvar for Marketing, HR og forretningsudvikling og seneste som direktør for et rekrutteringsfirma. Den røde tråd har hele vejen igennem været at fokusere på at få menneskene til at gøre en forskel i de virksomheder Jens Peter har arbejdet for og med. Læs mere om People Companys rekrutteringsprocesser for henholdsvis virksomheder og kandidater i menuen ovenfor. 

People Company ser frem til et godt samarbejde. 

Rekrutteringsproces - den normale fremgangsmåde 

  1. Gennemførelse af Jobanalyse af stillingerne samt fintuning af virksomhedens krav til stillingerne/personerne gennem interviews af nærmeste chef 
  2. Udarbejdelse af kravprofil – herunder gennemgang af faglige kvalifikationer og personlige kompetencer 
  3. Tilbud om at personlighedsteste den nærmeste leder, så vi har noget at holde kandidaternes tests op imod – dette er dog ingen betingelse, men kan hjælpe i forhold til spørgsmål om samarbejde mellem arbejdsgiver og arbejdstager 
  4. Udarbejdelse af stillingsannonce og indrykning på udvalgte jobportaler eller i trykte medier efter aftalt medieplan 
  5. Search i egne og eksterne databaser samt gennemgang af fagligt netværk for at finde egnede kandidater 
  6. Modtagelse og besvarelse af indkomne ansøgninger herunder kontakt til og screening af relevante kandidater 
  7. Modtagelse og besvarelse af indkomne ansøgninger herunder kontakt til og screening af relevante kandidater
    1. Telefoninterviews og mailkorrespondance 
    2. Personlige interviews med udvalgte potentielle kandidater 
  8. Personlighedstest samt dybdegående interview af egnede kandidater
    1. Afdækning af motivationsfaktorer, arbejdsform, samspil med andre mennesker samt styrker og begrænsninger i forhold til jobprofilen 
    2. Kontaktdata på referencepersoner indhentes 
    3. Referencetagning hos minimum to tidligere arbejdsgivere (hvis muligt) 
  9. Udarbejdelse af kandidatpræsentationer af kandidater til præsentation hos virksomheden 
  10. Kandidatpræsentation og 1. samtale med egnede kandidater (typisk mellem 2-4 kandidater) og virksomheden 
  11. Efterfølgende 2. samtaler hos virksomheden med udvalgte topkandidat(er) 
  12. Kontraktforhandling mellem kandidat og virksomheden 
  13. Telefonisk opfølgning på den ansatte efter 14 dage og 2½ måned 

People Company ApS
Lyngebækgårds Allé 8-10
DK -2990 Nivå 
+45 7022 1711
 



 

© 2019 People Company ApS.
webshop.io Content Management System.
HTML5 / CSS3